FELICITĂRI DE CRĂCIUN, cadouri, podoabe pentru brad – toate acestea sunt nelipsite în perioada Sărbătorilor. Puțini știu însă care este originea acestora.
Când vine vorba despre FELICITĂRI DE CRĂCIUN, istoria acestora începe în urmă cu 170 de ani. În 1843, pictorul și academicianul britanic John Callcott Horsley a avut ideea ilustrării unei FELICITĂRI DE CRĂCIUN, la cererea lui Sir Henry Cole, unul dintre prietenii lui și primul director al „Victoria and Albert Museum”. Acesta din urmă a sugerat realizarea unei FELICITĂRI DE CRĂCIUN pe care să o poată trimită celor dragi.
În același an, 1.000 de FELICITĂRI DE CRĂCIUN au fost tipărite prin tehnica litografierii alb-negru și colorate ulterior, manual, de un artist pe nume Mason. Aceste FELICITĂRI DE CRĂCIUN au stârnit însă și controverse. Întrucât în desenul lui Horsley apărea o familia și mai mulți copii carea beau vin, mulți au considerat că acestea ar încuraja consumul de alcool.
Totuși, în anul următor au apărut și alți artiști care au realizat FELICITĂRI DE CRĂCIUN. Producția de masă de FELICITĂRI DE CRĂCIUN a luat amploare însă la jumătatea anilor 1860, iar un deceniu mai târziu „fenomenul” era deja popular în Marea Britanie. În 1870, costul unei FELICITĂRI DE CRĂCIUN și tariful trimiterii acesteia era de aproape jumătate de penny, astfel că tot mai mulți oameni își permiteau să facă un astfel de gest de Sărbători.
FELICITĂRI DE CRĂCIUN au apărut în SUA la sfârșitul anilor 1840, însă pentru că aveau un preț foarte ridicat doar puțini își permiteau să le cumpere. În 1875, Louis Prang, un publicist german care lucrase și în Marea Britanie la realizarea de FELICITĂRI DE CRĂCIUN, a început tipărirea lor în masă, în America, astfel că tarifele au scăzut semnificativ.
Casa Albă a trimis primele FELICITĂRI DE CRĂCIUN proprii în anul 1953, în vremea președinției lui Dwight David „Ike” Eisenhower.
La începutul anilor 1900 FELICITĂRILE DE CRĂCIUN au câștigat o popularitate deosebită în Germania.
În perioada anilor 1910-1920, oamenii au început să își lucreze acasă propriile FELICITĂRI DE CRĂCIUN. Totuși, pentru că acestea erau extrem de delicate și împodobite cu funde, erau înmânate personal și nu trimise prin poștă pentru a le fi stricat aspectul.
Una dintre cele mai cunoscute campanii organizate de UNICEF s-a desfășurat în 1949 și a avut ca scop vânzarea de FELICITĂRI DE CRĂCIUN în scop caritabil.
Deși de-a lungul timpului au fost comercializate miliarde de FELICITĂRI DE CRĂCIUN, cea mai scumpă dintre acestea a fost vândută în anul 2001, în Marea Britanie, în timpul unei licitații. A costat 20.000 de lire sterline (aproximativ 23.700 de euro), întrucât datează din anul 1843 și face parte din seria celor originale desenate de John Callcott Horsley.